20 Gennaio 2011

CISCO – IP TELEPHONY [N211]

UN BUON MOTIVO PER

Questo corso si focalizza su Cisco Call Manager 5.0 e sui dispositivi che si registrano su Cisco Call Manager per completare soluzioni di Cisco IP Telephony. I partecipanti apprenderanno le tecniche di progetto ed implementazione per il clustering ed altre opzioni, ed acquisiranno competenze di installazione ed upgrade

A CHI È RIVOLTO

Amministratore/Sistemista

Prerequisiti: Il corso è rivolto a Channel Partner, Reseller, Customer, Employee

COMPETENZE ACQUISITE

Al termine del corso gli studenti saranno in grado di:

• Deploy a Cisco CallManager 5.0 server in a cluster using a supported IP telephony deployment model.

• Perform platform and general administration, and implement disaster recovery

• Deploy SCCP and SIP endpoints in a Cisco CallManager 5.0 cluster

• Deploy a dial plan consisting of gateways, trunks, route plan elements, hunt groups, partitions, and calling search spaces

• Implement multiple site deployments with fallback telephony services in the remote branches, call admission control over the WAN bandwidth, and automated call rerouting through the PSTN when the WAN bandwidth is insufficient.

• Configure Cisco CallManager to enable end-user features and services

Clicca qui per la scheda corso completa o visualizzala direttamente da Slideshare.

Cisco ip telephony – Scheda corso LEN from LEN Learning Education Network